Akademia HR

Celem konkursu Akademia HR jest dofinansowanie (za pośrednictwem operatorów) wsparcia szkoleniowego i doradczego dla mikro-, małych-, średnich lub dużych przedsiębiorców w obszarze HR w związku ze zmianami demograficznymi i zmianami zachodzącymi na rynku pracy.

Aby uzyskać dofinansowanie należy:

1. Dokonać autodiagnozy kompetencji HR
2. Zgłosić się do wybranego Operatora z wymaganymi dokumentami
3. Wybrać usługi na podstawie raportu z autodiagnozy
4. Skierować na usługi w BUR wybranych pracowników

Na co możesz przeznaczyć dofinansowanie?

Usługi rozwojowe (szkolenia i doradztwo), z których może skorzystać przedsiębiorca, to takie, które odpowiadają na potrzeby wynikające z autodiagnozy oraz mieszczą się w Opisie kompetencji kadr w obszarze HR.

Opis kompetencji HR (OKHR)

Zachęcamy do zapoznania się z listą kompetencji, jakie mogą być rozwijane w ramach Akademii HR, zawartych w Opisie Kompetencji HR (OKHR):

  • Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
  • Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
  • Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
  • Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
  • Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
  • Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
  • Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR
  • Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy

  • Digital – wykorzystanie narzędzi i systemów informatycznych (ICT) w obszarze HR
  • Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy,
  • Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy,
  • Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
  • Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych

Kto może otrzymać dofinansowanie?

Mikro (bez osób samozatrudnionych niezatrudniających pracowników), mali, średni i duzi przedsiębiorcy:

• planujące przeszkolić osoby odpowiedzialne za politykę personalną firmy, w tym właścicieli, kadrę HR, kadrę menadżerską, pracowników, wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze,
• spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis,
• gotowe do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia,
• posiadające Raport z przeprowadzonej autodiagnozy potrzeb w zakresie kompetencji z obszaru HR.

Ile możesz otrzymać?

Kwota jaką może otrzymać przedsiębiorca na dofinansowanie usług rozwojowych jest uzależniona od założeń przyjętych przez danego Operatora.

Wsparcie wyniesie do 80 % wartości projektu, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie.

Jak uzyskać dofinansowanie?

Uzyskanie dofinansowania jest bardzo proste! Wystarczy, że skontaktujesz się z naszą firmą, a nasi eksperci (bezpłatnie) pomogą Ci wszystko szybko i sprawnie zorganizować!

Cały proces ubiegania się o dofinansowanie można przedstawić w kilku krokach:

KROK 1. Wstępne badanie potrzeb

Skontaktuj się z nami poprzez formularz dostępny na stronie. Pomożemy Ci sprawdzić możliwości dofinansowania, zidentyfikować Twoje potrzeby oraz omówimy, jak nasze usługi mogą przyczynić się do rozwoju Twojej firmy.

KROK 2. Autodiagnoza

Pomożemy Ci przygotować się do przeprowadzenia autodiagnozy. Dzięki naszemu wsparciu, wypełnienie interaktywnego kwestionariusza na stronie PARP będzie proste i efektywne, co pozwoli dopasować autodiagnozę do specyfiki i potrzeb Twojej firmy.

KROK 3. Zgłoszenie do programu

Po zakończeniu autodiagnozy, pomożemy Ci zgłosić się do udziału w Akademii HR. Nasze wsparcie obejmuje pomoc w przygotowaniu i złożeniu wniosku w systemie Operatora oraz zgromadzenie niezbędnych dokumentów.

KROK 4. Wybór usług zgodnych z OKHR

Po zgłoszeniu do programu, wspólnie zidentyfikujemy usługi, które najlepiej spełnią Twoje potrzeby i są zgodne z OKHR. Nasza oferta jest szeroka i elastyczna, aby zapewnić największe korzyści dla Twojej firmy.

KROK 5. Opracowanie programów i realizacja usług

Na podstawie wyników autodiagnozy i wybranych usług, opracujemy dla Ciebie personalizowane, praktyczne programy szkoleniowe, zapewniając najwyższą jakość i efektywność podczas realizacji.

KROK 6. Rozliczenie dofinansowania

Po zakończeniu usług, pomożemy Ci zgromadzić wszystkie dokumenty niezbędne do rozliczenia dofinansowania. Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji, aby proces ten był jak najprostszy i bezproblemowy.

Dokumenty

W ramach konkursu „Akademia HR” wypracowano dwa narzędzia, które pozwolą przedsiębiorcy na określenie sugerowanych potrzeb rozwojowych w obszarze HR oraz umożliwią mu wybór oferty szkoleniowo-doradczej odpowiadającej na te potrzeby:

Autodiagnoza – interaktywny kwestionariusz do wypełnienia przez przedsiębiorcę, służący do oszacowania potrzeb w zakresie wzmocnienia kompetencji z obszaru polityki personalnej, niezbędnych do dalszego rozwoju firmy w zmieniających się uwarunkowaniach społeczno-gospodarczych.

WAŻNE: Raport z autodiagnozy generowany po wypełnieniu kwestionariusza jest wymagany przez Operatora na etapie rekrutacji do projektu

Opis kompetencji w obszarze HR – dokument stanowiący podstawę wyboru usług rozwojowych. Opis kompetencji może podlegać okresowej aktualizacji.

Copyright © APAULY 2024